
Μελέτη ΦΣ Γέφυρα Καλυφτάκη
Στα πλαίσια της αξιολόγησης της υφιστάμενης κυκλοφοριακής κατάστασης στον ΑΚ Καλυφτάκη/Λ. Κύμης, προέκυψε ότι οι κυκλοφοριακοί φόρτοι διαφοροποιούνται σημαντικά ανάλογα με την ώρα και ημέρα της εβδομάδας. Η εφαρμοζόμενη μελέτη φωτεινής σηματοδότησης εκπονήθηκε τον Ιούλιο του 2014 και δεν προέβλεπε αντίστοιχες διαφοροποιήσεις στους χρόνους πρασίνου των προσβάσεων του κόμβου. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω και δεδομένου τις υψηλές καθυστερήσεις και ουρές που εμφανίζονται συστηματικά για την κίνηση από Λ. Κύμης προς την Ε.Ο. Αθηνών/Λαμίας με κατευθυνσή προς Λαμία κρίθηκε σκόπιμη η αναθεώρηση της υφιστάμενης μελέτης φωτεινής σηματοδότησης με επικαιροποίηση των ρυθμίσεων των φωτεινών σηματοδοτών.
Ολοκλήρωση: -
Πελάτης: ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.
Κατηγορία: Μελέτες Φωτεινής Σηματοδότησης, Οδική Ασφάλεια
Αρ. κόμβων: 2
Στα πλαίσια της μελέτης έγινε λήψη κυκλοφοριακών μετρήσεων από την εταιρία POLINDE Ε.Ε., με αυτόματους μετρητές κυκλοφορίας σε 10 σημεία στις προσβάσεις/αναχωρήσεις του ανισόπεδου κόμβου Καλυφτάκη. Οι διεξαχθείσες αυτόματες 24ωρες μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου ήταν διάρκειας μίας εβδομάδας και πραγματοποιήθηκαν το διάστημα από Δευτέρα 17/1/2022 έως Δευτέρα 24/1/2022.

Λαμβάνοντας υπόψη την τοπογραφική αποτύπωση που μας παραδόθηκε από τον Πελάτη, την ανάλυση και αξιολόγηση των κυκλοφοριακών μετρήσεων που λήφθηκαν κατά το παραπάνω διάστημα και τις παρατηρήσεις που συλλέχθηκαν σε αυτοψίες που διενεργήσαμε, κρίθηκαν αναγκαία τα παρακάτω:
- η εκπόνηση επιπλέον προγραμμάτων σηματοδότησης καθώς παρατηρείται σημαντική διαφοροποίηση της κυκλοφορίας στις περιόδους αιχμής σε σχέση με τις ώρες εκτός αιχμής,
- η επανεκπόνηση του Πίνακα Ενδιαμέσων Χρόνων με βάση τις πραγματικές θέσεις των ιστών και της οριζόντιας σήμανση (θέσεις των stop-lines),
- η αλλαγή της σειράς διαδοχής των φάσεων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των διερχόμενων οχημάτων και την αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας.


Η μελέτη ΦΣ δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα και βρίσκεται στο στάδιο των εγκρίσεων από τους αρμοδίους φορείς. Μετά την εφαρμογή της θα ακολουθήσει επαναξιολόγηση, με αυτοψίες και συλλογή γραφικών απεικονίσεων κυκλοφοριακών καταστάσεων ανά ρεύμα κυκλοφορίας.
Μετά την επαναξιολόγηση και αφού ληφθούν υπόψη τυχόν υποδείξεις αρμοδίων φορέων (π.χ. Τροχαία), του Πελάτη αλλά και χρηστών του κόμβου ενδέχεται να απαιτηθούν μικροαλλαγές (fine – tuning) στις διάρκειες πρασίνου των προσβάσεων του κόμβου ή/και τροποποιήσεις στο εβδομαδιαίο χρονοδιάγραμμα.