Μελέτες ΦΣ ΤΡΑΜ – Ανάπλαση Φαληρικού Όρμου
Στα πλαίσια του έργου «Έργα υποδομών για την ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου (Α’ Φάση)» περιλαμβανόταν και η εκτέλεση έργων αστικών υποδομών (συγκοινωνιακά, υδραυλικά κλπ), καθώς και η εκπόνηση των μελετών τελικού σταδίου για τις απαραίτητες τροποποιήσεις των εγκαταστάσεων φωτεινής σηματοδότησης που αναπτύσσονται στην περιοχή του έργου. Η κυκλοφοριακή σύνδεση του Χώρου Ανάπλασης με την Μητροπολιτική περιοχή Αθηνών και Πειραιώς γίνεται από δύο νέες ανισόπεδες ράμπες (Λ. Συγγρού και Λ. Ποσειδώνος) και από τρείς ισόπεδους σηματοδοτούμενους κόμβους στην Εθνάρχου Μακαρίου (παλαιά Παραλιακή) που συμβάλουν με τον τροχιόδρομο του ΤΡΑΜ.
Ολοκλήρωση: 11 Νοεμβρίου 2021
Πελάτης: ΑΚΤΩΡ Α.Ε.
Κατηγορία: Μελέτες Φωτεινής Σηματοδότησης
Αρ. κόμβων: 3
Οι ισόπεδες σηματοδοτικές εγκαταστάσεις που ρυθμίζουν την είσοδο – έξοδο στους Χώρους Ανάπλασης και για τις οποίες εκπονήθηκαν και εφαρμόστηκαν μελέτες ΦΣ είναι:
- Εθνάρχου Μακαρίου – Ανατολική Πύλη Χώρου Ανάπλασης (Εσπλανάδα)
- Εθνάρχου Μακαρίου – Γήπεδο Tae Kwon Do (Σινεμά)
- Εθνάρχου Μακαρίου – Πάρκου Ναυτικής Παράδοσης (Αγία Σκέπη)
Για την επιλογή τρόπου ρύθμισης των συγκεκριμένων κόμβων, λήφθηκαν υπόψη τα εξής:
• την συνέχιση παροχής άμεσης προτεραιότητας στην εξυπηρέτηση ΤΡΑΜ
• τις υφιστάμενες μελέτες, που οδηγούσαν σε μεγάλες αναμονές στα οχήματα όταν αυτά διασταυρώνονταν με συρμούς ΤΡΑΜ
• την αλλαγή των κυκλοφοριακών διαδρομών της περιοχής μετά την κατασκευή των δύο νέων ανισόπεδων ραμπών σύνδεσης της Λ. Συγγρού και της Λ. Ποσειδώνος με την Εθν. Μακαρίου.
• την αύξηση των κυκλοφοριακών φόρτων ιδιαίτερα κατά τη διενέργεια εκδηλώσεων και μαζικών δραστηριοτήτων, που προβλέπεται να διεξάγονται στην περιοχή μετά την ανάπλαση.
• την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος που εντοπίζεται στον σηματοδοτούμενο κόμβο της Αγίας Σκεπής, ιδιαίτερα κατά τις Κυριακές/αργίες από τις παρακείμενες δραστηριότητες που αναπτύσσονται στην Μαρίνα Φλοίσβου.
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα επιλέχτηκε η μελέτη ΦΣ να περιλαμβάνει πρωτοποριακούς τρόπους ρύθμισης της φωτεινής σηματοδότησης ώστε να επιτευχθούν:
- απόλυτη προτεραιότητα συρμών ΤΡΑΜ
- μείωση στους χρόνους αναμονής όλων των προσβάσεων
- απαλοιφή των σωρευτικών ουρών
- αυξημένο επίπεδο οδικής ασφάλειας
- δυναμική ρύθμιση ανάλογα με τις τρέχουσες κυκλοφοριακές συνθήκες
Τα αποτελέσματα μετά την εφαρμογή των παραπάνω μελετών είναι ορατά στους διερχόμενους οδηγούς αλλά και στην αρμόδια Τροχαία, αφού έχουν εκμηδενιστεί οι ανάγκες για ρύθμιση της κυκλοφορίας παρουσία Τροχονόμου σε περιπτώσεις εκδηλώσεων, Κυριακών κλπ