
Μελέτη ΦΣ Γέφυρα Βαρυμπόμπης
Στη Γέφυρα Βαρυμπόμπης, στο ύψος της Εθνικής Οδού Αθηνών/Λαμίας, η ρύθμιση της κυκλοφορίας γίνεται από δύο αλληλεξαρτώμενους σηματοδοτούμενους κόμβους: • ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ – ΡΑΜΠΑ ΕΞΟΔΟΥ Α/Δ (Α.Κ.3522) • ΕΡΥΘΡΑΙΑΣ - ΤΑΤΟΪΟΥ (Α.Κ. 3613) Η μελέτη ΦΣ που εφαρμοζόταν μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2021, είχε εκπονηθεί τον Μάρτιο του 1996 και χρειαζόταν επικαιροποίηση. Το project χωρίστηκε σε δύο φάσεις: (1) στην Α’ ΦΑΣΗ με κύριο στόχο να αντιμετωπιστούν άμεσα τα θέματα οδικής ασφάλειας (2) και στην Β’ ΦΑΣΗ που θα έχει στόχο τη βελτιστοποίηση της διεξαγωγή της κυκλοφορίας. Μέχρι σήμερα έχει υλοποιηθεί μόνο η Α΄ φάση του project.
Ολοκλήρωση: 17 Σεπτέμβριου 2021
Πελάτης: ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.
Κατηγορία: Μελέτες, Οδική Ασφάλεια
Αρ. κόμβων: 2

Στην A φάση τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά (θέσεις ιστών, σηματοδοτών, κρασπέδων κλπ) των σηματοδοτούμενων κόμβων διατηρήθηκαν αναλλοίωτα ώστε να μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα η Μελέτη ΦΣ. Προκειμένου τις να αυξηθεί άμεσα η οδική ασφάλεια αλλά και να βελτιωθεί κατά το δυνατό η κυκλοφοριακή εξυπηρέτηση, στα πλαίσια τις μελέτης έγιναν τα εξής:
- επανεκπόνηση του Πίνακα Ενδιαμέσων Χρόνων με βάση τις πραγματικές θέσεις των ιστών και τις επικαιροποιήσεις στην οριζόντια σήμανση (νέες θέσεις των stop-lines),
- προσαρμογή του υφιστάμενου σηματοδοτικού προγράμματος ώστε να ανταποκρίνεται στο νέο Πίνακα Ενδιαμέσων Χρόνων, με ταυτόχρονη αύξηση τις διάρκειας τις περιόδου και αναπροσαρμογή στο χρόνο πρασίνου των επιμέρους προσβάσεων
- αξιολόγηση του υφιστάμενου συντονισμού πρασίνου διαδοχικών κινήσεων μεταξύ των δύο κόμβων και τροποποίηση/βελτιστοποίηση αυτού με βάση τις διαπιστώσεις που έγιναν μετά από κυκλοφοριακή παρατήρηση.

Στην Β’ φάση του project (δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα) θα γίνει λήψη επικαιροποιημένων κυκλοφοριακών φόρτων και αναθεώρηση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών των σηματοδοτούμενων κόμβων για την βελτιστοποίηση τη διεξαγωγή της κυκλοφορίας (μείωση καθυστερήσεων και ουρών), ώστε να επιλυθούν με μόνιμο τρόπο τα κυκλοφοριακά προβλήματα που παρουσιάζεται στο σύστημα κόμβων του Α.Κ. Βαρυμπόμπης.